سرپرست استانداري يزد خواستار تنظيم ليست مشكلات شهرستان ها از سوي فرمانداران شد .



به گزارش يزدفردا به نقل از روابط عمومي استانداري يزد سرپرست استانداري يزد در جلسه مشترك فرمانداران استان از آنها خواست تا با تنظيم ليستي از مشكلات و معضلات منطقه خود و مشخص كردن پيشرفت مصوبات سفر در بخش هاي مختلف شهرستان گزارش كامل و جامعي ارائه كنند .




سيد عليرضا نبوي زاده اطلاع رساني دقيق و شفاف از پيشرفت مصوبات سفر به عموم مردم را بسيار حائز اهميت برشمرد و گفت : فرمانداران موظف هستند بر اساس يك برنامه زمان بندي شده مشخص از پيشرفت مصوبات سفر با كمك صدا و سيما و ساير رسانه ها به مردم اطلاع رساني كنند . وي با اشاره به ساماندهي وضعيت دريافت سوخت شهروندان از برنامه ريزي و تصميم گيري درباره 14 گروه جهت افزايش سهميه سوخت در مرحله اول خبر و ادامه داد : براي خودروي جهانگردان بنزين ليتري شش هزار ريال – ماشين هاي پلاك دولتي روزي 10 ليتر – خودروهاي عملياتي دولتي روزانه 20 ليتر – استيجاري دستگاه هاي دولتي روزي 10 ليتر – دستگاه هاي عمومي دولتي روزي 10 ليتر – موتورسيكلت روزي 2 ليتر – آمبولانس ها روزانه 15 تا 25 ليتر و تاكسي برون شهري روزانه 40 ليتر بنزين تخصيص يافته است .

سرپرست استانداري با بيان اين كه به زودي ديگر اقشار نيازمند سوخت هم ساماندهي و مشكل كمبود بنزين آن ها برطرف مي شود افزود : مقرر شد روزانه نزديك به 300 هزار ليتر بنزين در اختيار فرمانداري هاي كشور و يك ميليون ليتر نيز در اختيار استانداري ها قرار بگيرد كه در مواقع ضروري با تشخيص مسئولان مربوطه و نظارت كارگروه بهينه سازي سوخت براي كارهاي خاص توزيع شود .

سيد عليرضانبوي زاده سهميه بندي سوخت را از اقدامات مهم وموثر دولت نهم در مصرف بهينه بنزين دانست و اضافه كرد : كار خيلي بزرگي در كشور انجام شده است كه تقريبا مشكلات اكثر اقشار جامعه برطرف شده است و به زودي مشكلات ساير گروه ها نظير صنعت گران – كشاورزان – پيمانكاران – جانبازان – مشاوران و سرويس هاي مدارس هم برطرف مي شود .

معاون سياسي امنيتي استانداري يزد هم در اين نشست ضمن قدرداني از تلاش فرمانداران استان براي تحقق مصوبات سفر هيئت دولت در استان تاكيد كرد : فرمانداران براي اجرايي كردن هر چه سريع تر مصوبات سفر هيئت دولت بايد تلاش مضاعفي را داشته باشند و تمام توان و ظرفيت كاري خود را براي اجرايي شدن سفر پر خير و بركت رئيس جمهور به كار بگيرند .

 رئيس شوراي اطلاع رساني استان فعال كردن اطلاع رساني از پيشرفت مصوبات سفر به مردم را از ديگر وظايف مهم فرمانداران در مناطق مختلف استان دانست و اضافه كرد : از نظر اطلاع رساني هماهنگي و تعامل بسيار خوبي با مطبوعات و صدا وسيما برقرار شده است و فرمانداران بايد سعي كنند از اين كانال ارتباطي به خوبي استفاده كنند تا كارهاي انجام شده به خوبي منعكس شود چرا كه رضايت مندي مردم را در پي دارد .

عبدالرسول دوران به فرمانداران استان تاكيدنمودتا در پاسخ به نامه هاي مردمي مرتبط با سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به استان توجه و جديت بيشتري معمول نمايند0 وي تصريح كرد :اين پيگيري و نظارت بايد با سرعت بيشتري صورت گرفته و حتي موردي از نامه هاي مردمي در نقاط مختلف استان نبايد بدون پاسخ بماند0در همين راستا استانداري با تمام دستگاه هاي اجرايي و فرمانداري جهت فعال شدن و تسريع در رسيدگي نامه هاي مردمي مكاتبه نموده تا دستگاه هاي مربوطه فعال تر از گذشته مسائل را دنبال نمايند .

وي از تغيير در ساختار حوزه معاونت سياسي امنيتي استانداري خبر و ادامه داد در سطح استانداري و در حوزه سياسي امنيتي يك مدير كل به سيستم مديريتي اين حوزه اضافه مي شود و از اين پس حوزه سياسي امنيتي با سه مدير كل امنيتي – انتظامي – سياسي انتخابات و اجتماعي امور شوراها كار خود را دنبال مي كنند كه به زودي احكام جديد براي مديران صادر مي شود .

بررسي ميزان اجرايي شدن مصوبات سفر در شهرستان ها نظير آغاز ساخت فاز اول راه مروست در مجموع با اعتباري بالغ بر هفت ميليارد ريال – تجهيز و بهره برداري از فاز دوم معدن زغال سنگ طبس با ظرفيت توليد سالانه 900 هزار تن زغال سنگ و كنستانتره به ارزش 81 ميليون يورو – آغاز ساخت كتابخانه مركزي ميبد با اعتباري معادل 9 ملياد ريال – آسفالت 98 درصد راه هاي روستايي شهرستان خاتم و اصلاح مسير جاده هاي شهرستان بافق مورد بررسي قرار گرفت .

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا